Noruega

És un dels països nòrdics, situat a la península d’Escandinàvia. Té una forma molt allargada amb una extensa costa a l’oceà Atlàntic (que pren el nom de mar de Noruega al nord i mar del Nord al sud), on es troben els seus famosos fiords. Limita a l’est amb Suècia i al nord-est amb Rússia i Finlàndia. L’Skagerrak la separa de Dinamarca al sud. Les illes pròximes de Svalbard i Jan Mayen, pertanyen al Regne de Noruega, mentre que l’Illa de Bouvet al sud de l’oceà Atlàntic i la de Pere I al sud de l’Oceà Pacífic són àrees dependents de Noruega, però no són considerades part del regne de Noruega.

índice      125px-Flag_of_Norway.svg

Vam anar per primer cop l’hivern de des de Girona amb Ryan Air unes 4h 30 hores de vol fins a Oslo facturant un paquet amb esquisos i piolets i crampons.

Un cop allà vam llogar un cotxe preparat per anar amb neu i gel entre 4 i vam fer ruta durant 8 dies a prop d’estacions d’esquí i una zona molt coneguda per l’escalada en gel: RJUKAN

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alimentació: Als supermercats pots trobar bastanta cosa però verdures i fruites fresques acostumen ser d’ Espanya o Italia i són cares. El pà és de motlle i l’alcohol s’ha de comprar en botigues especialitzades i és també molt car.

Allotjament: A l’hivern una opció econòmica és els youth hostels tipus albergs o als Càmpings es poden llogar bungalous amb calefacció i l’opció de cuinar a dintre. Nosaltres tot i això vam fer algun Vivac bastant precari com a sota un pont. Apuràvem molt els dies i amb el mal temps no teniem gaires opcions.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Clima: A l’hivern tenim poques hores de sol tot i que al crepuscle es curiós ja que sempre queda una claror que amb esquiades nocturnes que vam fer ens va anar molt bé. La Temperatura vam agafar un anticicló potent però no va fer molt de fred i no vam tenir les millors condicions per fer escalada amb gel.

Ruta

Oslo- Rjukan

On vam fer varies vies de gel en un lloc amb una central hidroelèctrica que a la 2a Guerra Mundial va ser apoderarada pels Nazis. Les aproximacions no eren molt llargues i és fàcil trobar varies cordades en les vies més conegudes. Trobarem molts serveis com un alberg on ens vam allotjar 3 dies.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Més Informació sobre Rjukan: http://www.visitnorway.com/es/donde-ir/este-de-noruega/telemark/rjukan/what-to-do-in-rjukan/invierno-en-rjukan—gaustablikk/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rjukan- Hemsedal

A Hemsedal hi ha una gran estació d’esquí alpí i moltes rutes traçades d’esquí de fons. també hi han itineraris per practicar vies de gel.

DSC00474 - copia      OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hemsedal-Lillehammer

Un altre zona molt gran per practicar esports de neu i escalada amb gel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA      DSC00494 - copia

Durant els trajectes vam escalar en altres zones de pas.